آدرس

تهران، خیابان بهشتی، خیابان وزرا، خیابان سوم، پلاک 19، واحد 1

اطلاعات تماس :

info [at] CivilAds [dot] ir

تلفن: 88715048

وبسایت: شبکه تبلیغات صنعت ساختمان

رپورتاژ آگهی

خانه/رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی ۱۳۹۶/۶/۵ ۶:۲۷:۴۵

 

رپورتاژ آگهی یا Advertorial یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های بازاریابی محتوا برای کسب و کارها و نیز یکی از روش‌های سنتی کسب درآمد برای رسانه‌ها محسوب می‌شود.

معمولاً رپورتاژ آگهی در قالب یک گزارش (Report) تهیه و تنظیم می‌شود و در ظاهر اصول گزارش نویسی توصیفی یا گزارش نویسی تحلیلی در آن رعایت می‌شود. با این حال، از آنجا که یک سازمان یا فرد یا کسب و کار، برای انتشار این گزارش هزینه پرداخت می‌کند، گزارش به شکلی تنظیم می‌شود که اهداف و منافع سفارش دهنده رپورتاژ آگهی را تامین کند.

رپورتاژ آگهی

بنابراین شاید بتوان گفت رپورتاژ آگهی، شکل هوشمندانه‌تر و اثرگذارتری از آگهی است که معمولاً صاحب رسانه می‌کوشد در آن، کسب درآمد از طریق نشر گزارش را پنهان یا انکار کند.

البته طی دهه‌های اخیر که مخاطبان آگاه‌تر و هوشمند‌تر شده‌اند، به سادگی نمی‌توان ماهیت رپورتاژ آگهی را پنهان کرد. به همین علت، معمولاً صاحبان رسانه تلویحاً یا تصریحاً سعی می‌کنند این پیام را منتقل کنند که اگر چه برای رپورتاژ آگهی پول می‌گیرند، اما می‌کوشند در آن مطالب خلاف واقع وجود نداشته باشد.

رپرتاژ آگهی؛ معامله‌ای «سه سر سود»

تبلیغات از نوع رپرتاژ آگهی، مزایای منحصربه‌فردی برای خواننده‌، آگهی‌دهنده و منتشرکننده‌ی آگهی به‌همراه دارد.

مردم از دیدن رپورتاژ آگهی‌ در رسانه‌ها لذت می‌برند. خریدارانِ بالقوه تبلیغات را به چشمِ «اخبار قابل استفاده» نگاه می‌کنند که اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در خصوص خرید هر آنچه به آن نیاز دارند، برای‌شان مهیا می‌کند.

هنگامی که اطلاعات یا ایده‌ای در قالب داستان ارائه شود، افراد را سریع‌تر و با تأثیر بیشتری متقاعد می‌کند. استفاده از رپرتاژ آگهی برای بیان متقاعد‌کننده‌تر و به‌یاد‌ماندنی‌تر پیام کسب‌و‌کارها، به صاحبان آن اجازه می‌دهد تا در بین رقبا قد علم کنند. مردم محتوای انتشار یافته‌ به شکل چاپی را قابل‌اعتماد‌تر از محتوای سایر رسانه‌ها‌ می‌یابند. آگهی‌دهندگان می‌توانند از این اعتماد برای ارتقای نظر مردم درباره‌ی کسب‌و‌کارشان استفاده کنند.

مردم رپرتاژ آگهی چاپ شده در روزنامه را به چشم محتوایی قابل اعتماد نگاه می‌کنند. این نکته مخصوصا برای کسب‌وکارهای خدماتی یا تازه تأسیس‌تری مهم است که، برای جذب مشتریانِ محتاط، نیاز دارند وجهه‌ی خوبی از خود بسازند.